Oto subiektywny blog i videoblog literacki! Kto czyta, żyje podwójnie, więc dlaczego nie korzystać z tej szansy? Zapraszam na wspólną podróż do świata literatury! :)

środa, 30 września 2015

Czytelnicze podsumowanie września 2015

Wrzesień 2015 roku był niesamowicie ważny oczywiście dlatego, że 18 września zarówno blog, jak i vlog rozpoczęły działalność! Rozpoczęła się więc nasza wspólna podróż przez świat książek :) A teraz wrzesień niespodziewanie dobiegł końca i trzeba go podsumować, a więc zaczynamy: krótko przypomnę Wam książki, które przeczytałem w tym miesiącu (pod każdym tytułem znajdziecie linki do recenzji na blogu i vlogu :) ).




„Ulica marzycieli” - Robert McLiam Wilson 

„Ulica marzycieli” to pierwszy tytuł, z którym zmierzyłem się we wrześniu. To historia przyjaźni Jake’a i Miśka w ponurym Belfaście ogarniętym konfliktem między republikanami i unionistami w latach 90. XX wieku. Ta historia jednak nie do końca przypadła mi do gustu. Dlaczego? Zajrzyjcie do moich recenzji na BLOGU i VLOGU, aby się przekonać. :)




„Młodość” – Paolo Sorrentino 

Ta książka to zbeletryzowany scenariusz filmu, który 18 września miał premierę w polskich kinach. Jest to opowieść o dwóch staruszkach, którzy szukają dla siebie miejsca we współczesnym świecie, nie mogąc pogodzić się z odsunięciem na margines. Jak potoczą się ich losy? Sprawdźcie sami, a ja zapraszam do moich recenzji na BLOGU i VLOGU.




„Na kocią łapę” – Jeffrey Archer

Ten zbiór opowiadań mistrza pióra z Wielkiej Brytanii, na wskroś brytyjski i świetnie napisany, porusza problemy społeczne i relacji między ludźmi. Dla mnie był powrotem, i to bardzo udanym, do prozy Archera po 5 latach. O moich wrażeniach możecie posłuchać na vlogu, o TUTAJ.






„Królowie przeklęci. Tom I” – Maurice Druon

W końcu, pod koniec miesiąca, przyszedł czas na tom pierwszy „Królów przeklętych”, w którym autor zabiera nas na dwór królewski średniowiecznej Francji. Dworskie intrygi, romanse, straszliwa klątwa i wielka miłość – cóż może być ciekawszego?! :) Posłuchajcie mojej recenzji na VLOGU, a potem lećcie po „Królów przeklętych” – naprawdę warto! :D




Przeczytałem więc w tym miesiącu 4 książki, a właściwie 6, bo „Królowie przeklęci” zawierają w sobie 3 części cyklu. To całkiem niezły wynik biorąc pod uwagę, że z „Ulicą marzycieli” męczyłem się prawie dwa tygodnie. Tak więc liczba stron przeczytanych przeze mnie w październiku wynosi 1524. Całkiem, całkiem. :)


Book haul, czyli wrześniowe zdobycze

Jeśli chodzi o book haul, to w tym miesiącu przybyło do mnie z różnych źródeł aż 18 książek, w tym wiele perełek, na które od dawna czekałem, jak np. „Paskudna historia” Bernarda Miniera, „Wichrowe wzgórza” Emily Bronte, „Turniej cieni” Elżbiety Cherezińskiej czy „Żywe srebro” Neala Stephensona. Pełen wrześniowy book haul możecie zobaczyć na moim kanale!

Na kanale pojawił się też UNBOXING paczuchy z księgarni Aros.pl :) (Swoją drogą jest to jak na razie najpopularniejszy film na kanale, więc cieszę się, że tak Wam się spodobał :D).



TBR, czyli vlogowo-blogowe plany na październik

Październik szykuje się naprawdę zaczytanie, a zaczniemy recenzją „Ostatniego królestwa” Bernarda Cornwella, o którą już wielu z Was mnie pytało. Później przyjdzie czas na coś mrocznego, czyli „Paskudna historię” Bernarda Miniera, by w końcu móc przejść do zupełnej świeżynki, czyli „Siekiery” LudvÍka VaculÍka. Chciałbym też, żeby w pierwszej połowie października na kanale pojawił się jakiś TAG, więc jeśli macie ciekawe pomysły, albo chcecie czegoś konkretnego się o mnie dowiedzieć – zostawcie swoje propozycje TAGÓW w komentarzach tutaj lub na vlogu! :)

Ogłoszenia różne

Bardzo ważnym wydarzeniem październikowym, o którym zapomniałem wspomnieć w filmiku, są Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie w dniach 22-25 października. Mam olbrzymią ochotę się tam wybrać i nadzieję, że uda mi się wyrwać, więc jeżeli ktoś będzie miał chęć się tam spotkać, a mi uda się dojechać, to jestem otwarty na wszystkie propozycje! :) Na pewno będę Wam jeszcze dawał znać, co i jak z tegorocznymi Targami.

I na koniec chciałem wam tylko powiedzieć, że nawiązałem współpracę z akcją Polacy nie gęsi, i swoich autorów mają, i mam nadzieję, że owoce tej współpracy zobaczycie już wkrótce! :)


Dziękuję za pierwsze dwa tygodnie działalności bloga i vloga, świetnie że jest Was tak wiele! Jestem wdzięczny za wszystkie miłe komentarze i wiadomości, które dostaje, za subskrypcje i łapki w górę pod filmami. Mam nadzieję, że z czasem stworzymy grono, które będzie się wymieniać doświadczeniami, bo o to przecież w tym całym czytaniu chodzi. Książki dają nam szansę przeżycia wszystkiego drugi raz, więc korzystajmy z tej szansy! Bo przecież – KTO CZYTA, ŻYJE PODWÓJNIE, prawda? :) 
Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i trzymajcie się – Jerzy

PS Zostawiam Wam link do wersji filmowej podsumowania - o, TUTAJ! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz