Oto subiektywny blog i videoblog literacki! Kto czyta, żyje podwójnie, więc dlaczego nie korzystać z tej szansy? Zapraszam na wspólną podróż do świata literatury! :)

niedziela, 31 stycznia 2016

Czytelnicze podsumowanie stycznia 2016

No i pierwszy miesiąc nowego roku – który już nie jest nowy – za nami, i czas go podsumować. Dla mnie to był przede wszystkim miesiąc niezwykle pracowity, ale i bardzo zaczytany, bo przeczytałem aż dziewięć książek! Sam nie wiem, kiedy zdążyłem to zrobić. :D Z ciekawszych wydarzeń w styczniu rozpocząłem na kanale nową serię – Fantastyczne Poniedziałki – którą przyjęliście bardzo, bardzo dobrze, za co ogromnie Wam dziękuję! W połowie miesiąca mieliśmy aż dwie gorące premiery, czyli dwie nowe książki Remigiusza Mroza – „Głębię osobliwości” i „Przewieszenie”. Dodatkowo na blogu pojawił się w tym tygodniu nowy post o zapowiedziach wydawniczych na luty – jeśli jeszcze go nie czytaliście, zapraszam TUTAJ. :) W końcu namówiliście mnie też na założenie konta na Goodreads – jeśli macie ochotę śledzić na bieżąco, jak idzie my czytanie, i czy dają radę w rocznym wyzwaniu – zapraszam TU. W styczniu blog otrzymał również nowe logo i szatę graficzną, dzięki czemu jest przejrzyście i przyjemnie. :) Ale teraz przejdźmy już do najważniejszego – jakie książki przeczytałem w styczniu?

Przeczytane w tym miesiącu 




Remigiusz Mróz „Parabellum. Horyzont zdarzeń” i „Parabellum. Głębia osobliwości”

Dwie części wspaniałego, trzytomowego cyklu, w którym bracia Zaniewscy, Maria, kapitan Obelt i Christian Leitner zmagają się z wojenną zawieruchą. Dobrze skonstruowane postaci, wciągająca fabuła, i zakończenie przyprawiające o drżenie serca – to definicja tego cyklu. Gorąco Wam polecam, a z moją recenzją możecie zapoznać się na VLOGU lub BLOGU.





Remigiusz Mróz „Ekspozycja” i „Przewieszenie”

Dwie pierwsze części trylogii z komisarzem Forstem, której zakończenie ma mieć premierę jeszcze tego lata. W mojej skromnej opinii najlepsze powieści Mroza, jakie dotąd czytałem – wartka akcja, zabójstwo goni zabójstwo, a na końcu każdego tomu czeka na nas absolutnie niespodziewana niespodzianka. W tle cały czas polskie Tatry i duchy z przeszłości. No i Forst, czyli nasz polski Harry Hole. Coś rewelacyjnego. Moja recenzja na VLOGU i BLOGU oczywiście na Was czeka, jeśli jeszcze jej nie znacie!






G.R.R. Martin „Piaseczniki”

Ta nowelka to dzieło autora „Gry o tron” napisane jeszcze w latach 80.. Historia Simona Kressa, jednego z najbardziej egoistycznych, nieprzyjemnych bohaterów literackich jakich znam, i jego nowych, domowych zwierzaczków, z których postanowił uczynić niewolników. Obraz władzy totalitarnej  i społeczeństwa uciskanego przez tyrana. Gorąco polecam! Recenzja ukazała się w ramach Fantastycznych Poniedziałków – na BLOGU i VLOGU :).







Amish „Nieśmiertelni z Meluhy”

Fantasy aż z dalekich Indii! Autor zabawił się hinduską mitologią i wierzeniami, by stworzyć intrygującą opowieść o Śiwie – jednym z hinduskich bóstw. Ksiązka może nie idealna, ale fanom hinduskiej kultury – i nie tylko – powinna się spodobać. Barwni bohaterowie, nieprzewidywalna fabuła – taką fantastykę lubimy. Recenzja do posłuchania na VLOGU i do poczytania na BLOGU





Lauren Miller „Aplikacja”

Pierwsza od dawna książka Young Adult, którą przeczytałem, i moje bardzo pozytywne zakończenie. Mimo, że ta opowieść raczej skierowana jest do młodszych czytelników, bawiłem się całkiem dobrze, bo fabuła wciągnęła mnie mimo wszystko. Jeśli jesteście ciekawi, jakie tajemnice skrywa Akademia Theden, sięgnijcie po te powieść, ale najpierw posłuchajcie mojej recenzji – na VLOGU i BLOGU.




Evžen Boček „Ostatnia arystokratka”

Z okazji premiery tomu drugiego i we współpracy z Wydawnictwem Stara Szkoła, sięgnąłem w końcu po „Ostatnią arystokratkę” – i zaręczam Wam, że to jedna z lepszych książek, jakie ostatnio czytałem. Opowiem Wam o niej w tym tygodniu, ale już teraz mogę zdradzić, że to jak pigułka szczęścia, że to powieść, przy której nie możemy przestać się śmiać. Coś wspaniałego na ponure dni – i nie tylko!







Michelle Falkoff „Playlist for the Dead. Posłuchaj, a zrozumiesz.”

Miesiąc zakończyłem również książka młodzieżową, która juz nie zrobiła na mnie tak dobrego wrażenia, jak “Aplikacja”. Opowiem Wam w tym tygodniu, ale troszkę sobie ponarzekam na przewidywalność fabuły i takie tam… Zresztą sami zobaczycie. Młodszym czytelnikom powinna się spodobać, starszych – odsyłam raczej do innych książek. :)





Dodatkowo w tym miesiącu pojawiły się jeszcze dwie recenzje w ramach serii Fantastyczne Poniedziałki. Po pierwsze opowiedziałem Wam w końcu o mojej ukochanej serii, o książkach mojego życia, czyli o „Sadze wiedźmińskiej” Andrzeja Sapkowskiego. Jeżeli jeszcze nie znacie mojej entuzjastycznej recenzji i nie wiecie, czy sięgać po te książki, to gorąco Was zapraszam do wysłuchania jej na VLOGU lub przeczytania na BLOGU. Kilka osób już kupiło przeze mnie „Wiedźmina”, więc myślę, że warto… :D

Po drugie ruszyła akcja #CzytamTolkiena2016 (więcej informacji w zakładce „Wyzwania 2016”!), i dlatego w ostatni poniedziałek zabrałem Was po raz pierwszy do Śródziemia i opowiedziałem o Silmarillionie – jednej z najlepszych książek przeczytanych przeze mnie w 2015 roku. Zapraszam na VLOGA i BLOGA.

Podsumowując, doliczywszy jeszcze 200 stron „Turnieju cieni”, który już powoli kończę, oraz jedno opowiadanie Stephena Kinga z nowego zbioru, przeczytałem w tym miesiącu aż 3695 stron, z czego jestem naprawdę dumny! :)

Ach, no i pojawił się jeden TAG – 2016 BOOK TAG – który możecie obejrzeć TUTAJ :)

Book haul, czyli co do mnie przybyło

W tym miesiącu nie jest aż tak źle, bo coś koło dwudziestu książek… ja sam zamówiłem dwie paczuszki, których unboxing może podejrzeć TUTAJ. Przyszły w nich takie pyszności jak trylogia „Z mgły zrodzonego” Brandona Sandersona czy „Ścieżki północy” Richarda Flanagana. Jeśli chodzi o książki recenzenckie, to perełkami były zdecydowanie „Przewieszenie” Mroza od Wydawnictwa Filia i najnowsza część „Ostatniej arystokratki” od Wydawnictwa Stara Szkoła. Pełen book haul zobaczycie oczywiście w filmiku, więc do niego zapraszam. :) 

TBR, czyli zapowiedzi na luty

Luty mam wyjątkowo dobrze zaplanowany, wszystko składa się w zgrabną całość. Juto oczywiście Fantastyczny Poniedziałek i przygotowałem Wam coś, czego chyba nikt się nie spodziewał! Mam nadzieję, że się spodoba. :) W tym tygodniu zobaczycie również recenzje „Playlist for the Dead” oraz „Ostatniej arystokratki” i „Arystokratki w ukropie”. Natomiast w przyszłym tygodniu – mam nadzieję, że już w przyszłym! – na moim kanale ukaże się Bookshelf tour, tak przez Was oczekiwany – w trzech odcinkach. Mam nadzieję, że to się uda. Co będzie później zobaczymy, ale co mogę obiecać, to „Turniej cieni” – na pewno skończę go w przeciągu paru dni i Wam o nim opowiem! :)

Jeśli macie obejrzeć podsumowanie miesiąca w formie filmu, to zapraszam Was TUTAJ.



Dziękuję Wam za kolejny wspólnie spędzony miesiąc i do usłyszenia w lutym! J. 

2 komentarze: