Oto subiektywny blog i videoblog literacki! Kto czyta, żyje podwójnie, więc dlaczego nie korzystać z tej szansy? Zapraszam na wspólną podróż do świata literatury! :)

poniedziałek, 30 listopada 2015

Czytelnicze podsumowanie listopada 2015

Cześć, witam Was w ostatni dzień listopada! Nawet nie wiecie jak się cieszę, że ten miesiąc minął – według mnie listopad to najgorszy czas w roku, szary, bury i deszczowy, ani to jesień, ani zima. Teraz już będzie tylko lepiej, tylko do wiosny. Ale za to czytelniczo ten miesiąc był wyśmienity! Przeczytałem osiem świetnych książek, pobijając tym samym październik. A w dodatku listopad minął mi pod znakiem polskich pisarzy, z czego się bardzo cieszę. Ale do rzeczy – przypomnijmy sobie, co udało mi się przeczytać.



Ryszard Ćwirlej „Tam ci będzie lepiej”
Mroczny kryminał, którego akcja dzieje się w przedwojennym Poznaniu. Wciągająca fabuła, barwni bohaterowie i fantastyczny język to definicja tej książki. Już nie mogę doczekać się kontynuacji! Z moimi recenzjami możecie zapoznać się na BLOGU (tutaj również fotorelacja ze spotkania z Autorem) i VLOGU.





Remigiusz Mróz „Kasacja”
Moje pierwsze spotkanie z Remigiuszem Mrozem – ale na pewno nie ostatnie. Rewelacyjny thriller prawniczy i jedna z najlepiej skonstruowanych postaci jakie znam – Joanna Chyłka, adwokat z kancelarii Żelazny&McVay. Po skończeniu „Kasacji” nie mogłem zabrać się za nic innego, takie wrażenie zrobiła na mnie ta książka. Mróz to mistrz! Zapraszam na pełne recenzję na BLOGU i VLOGU.



Jakub Małecki „Dygot”
Kolejna polska powieść, którą przeczytałem w minionym miesiącu, to „Dygot”, zrecenzowany przeze mnie we współpracy z Wydawnictwem Sine Qua Non. To wielowymiarowa powieść o zmianach, jakie zaszły w Polsce przez ostatnie siedemdziesiąt lat, a drżeniu w oczekiwaniu na nieznane, które towarzyszy nam całe życie i o uprzedzeniach, które wciąż ciążą na nas, Polakach, a wszystko to okraszone porcją realizmu magicznego w najlepszym wydaniu. Gorąco polecam, a więcej przeczytacie na BLOGU i VLOGU.



Jacek Ostrowski „Transplantacja”
Był i czas na współpracę z akcją Polacy nie gęsi i swoich autorów mają. Tym razem czytałem kryminał, który jednak nie okazał się tak dobry, jak zapowiadał się z opisu. Mimo ciekawego pomysłu na fabułę i elementów metafizycznych, które bardzo lubię w powieściach, język okazał się słabym ogniwem. Zresztą, posłuchajcie sami w mojej recenzji na VLOGU.  





Roxana Saberi „Między światami”
Kolejna przepiękna książka minionego miesiąca. Relacja walki o wolność amerykańskiej dziennikarki zamkniętej w teherańskim więzieniu Evin. To poruszająca historia, która po prostu musicie poznać, bo niezwykle daje do myślenia i jest jak najbardziej aktualna. Recenzja do poczytania na BLOGU i do posłuchania na VLOGU.





M.J. Arlidge „Ene, due, śmierć”
Pierwszy tom o Helen Grace, świetnej policjantce I śledczej, która musi zmierzyć się z brutalnym porywaczem i demonami własnej przeszłości. Czy ktoś chce przeszkodzić w rozwoju jej kariery? Recenzja w najbliższym tygodniu!






Michal Viewegh „Ekożona”
Przezabawna, pełna czeskiego humoru powieść o każdym z nas. Każe nam spojrzeć na nasze drugie połówki trochę inaczej i stawia ważne pytania dotyczące relacje damsko-męskie: czego oczekujemy od naszych partnerów? Czy możliwe jest porozumienie między mężczyzną i kobietą, a jeśli tak to jak je osiągnąć? Recenzje wkrótce na blogu i vlogu. ;)





Jakub Ćwiek „Ciemność płonie”
Tę książkę czytam pierwszego dnia BookAThonu, dlatego dodam odnośniki do recenzji, gdy powstaną. :)




Podsumowując więc wychodzi na to, że przeczytałem szalone 3010 stron! Wow :D Jestem z siebie dumny :)

Do tego na blogu pojawiła się recenzja fantastycznej pierwszej części autobiograficznej powieści „Moja walka” Karla Ove Knausgårda, więc koniecznie przeczytajcie ją TUTAJ. Z kolei na vlogu, TU, możecie zobaczyć Classics Book TAG - przekonajcie się, jak to u mnie jest z czytaniem klasyki. :)

Book haul - co nowego pojawiło się w mojej biblioteczce

W tym miesiącu mam mniej zdobyczy niż w poprzednich, ale to same pyszne książki! Bardzo cieszę się z odnalezienia po latach „Encyklopedycznego przewodnika” po świecie Śródziemia, który kupiłem na aukcji organizowanej prze Książkoholicy. Poza tym udało mi się kupić tom pierwszy cyklu „Parabellum” Remigiusza Mroza, a także wymieniłem się książkami z moją widzką, Pauliną, z której to wymiany dostałem „To” Stephena Kinga i „Terror” Dana Simmonsa. Dzięki! Ostatniego dnia, tuż przed wypuszczeniem notki i filmu, pojawiła się jeszcze książka wygrana w konkursie u BlondynkaCzyta - "Bar dla potępionych" Kealama Patricka Burke'a. Dziękuję! <3 EDIT: I dosłownie pięć minut później kurier przyniósł "Małe wielkie odkrycia" Stevena Johnsona od Wydawnictwa Sine Qua Non. Hah :D 

 Pełen book haul możecie zobaczyć oczywiście na vlogu :)


Co nas czeka w grudniu?

ŚWIĘTA! Ale to wszyscy wiedzą. A co nas czeka na kanale i blogu? Mnóstwo pyszności, a przede wszystkim BookAThon, który dziś, czyli 30 listopada, się zaczął. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o BookAThonie, to zapraszam do mojego „Dziennika BookAThonowicza”, który znajdziecie pod TYM linkiem. Tam znajdziecie relację na bieżąco z czytania, moje lektury, a wkrótce pojawi się też konkurs z pewną rewelacyjną powieścią w tle. Poza tym mam nadzieję, że po BookAThonie grudzień będzie trochę lżejszym miesiącem jeśli chodzi o czytanie, bo szykuje mi się dużo pracy. Ale nie zapomnę o Was, spokojnie! Pojawi się „TOP 15 baśni z dzieciństwa”, pojawią się recenzje kolejnych fantastycznych powieści, jak choćby „Ekożony” Michala Viewegha od Wydawnictwa Stara Szkoła. Będzie się działo!

A jak Wam minął ten miesiąc? Ile przeczytaliście? Co zapamiętaliście najbardziej? Dajcie znać! Do usłyszenia <3 J. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz