Oto subiektywny blog i videoblog literacki! Kto czyta, żyje podwójnie, więc dlaczego nie korzystać z tej szansy? Zapraszam na wspólną podróż do świata literatury! :)

niedziela, 1 maja 2016

"Pruska zagadka" - Piotr Schmandt [Recenzja 51.]

Witajcie, moi Kochani! Kolejny miesiąc minął w oka mgnieniu i trzeba go podsumować! Działo się napraaawdę dużo, przede wszystkim wyjazdy do Warszawy, gdzie przyglądałem się przygotowaniu Gazety Pisarzy, i do Wrocławia na spotkanie z Jo Nesbø (vlog z tych wypadów możecie zobaczyć TUTAJ). Udało mi się również być na dwóch spotkaniach autorskich zorganizowanych w Poznaniu przez Wydawnictwo Poznańskie: z Filipem Czekałą, autorem „Historii wartych Poznania”, oraz z Bergsveinnem Birgissonem, autorem „Czarnego wikinga. Od obu panów otrzymałem świetne autografy! Na vlogu udało się osiągnąć 1500 subskrypcji, a do tego 50000 odsłon kanału i 10000 odsłon bloga! Dziękuję! Wisienką na torcie jest pierwsze egzemplarz koszulki z moim logo – możecie zobaczyć ją we vlogowej wersji podsumowania. Będę wdzięczny za Wasze opinie – i dajcie oczywiście znać, czy bylibyście w przyszłości zainteresowani koszulkami z takim nadrukiem? A może też innymi gadżetami? Kubki? Przypinki? Dajcie znać, czy mam myśleć w tym kierunku! :)

Do tego wszystkiego miłym akcentem były nowe współprace recenzenckie – zaufały mi wydawnictwa Papierowy Księżyc, Czarna Owca, Literackie i REBIS. Jestem przeszczęśliwy i niezwykle mi miło. :) Dla Was oznacza to nie tylko więcej dobrej i różnorodnej literatury, ale też więcej konkursów – mam nadzieję.

Ale czas już przypomnieć sobie – i Wam – co w tym całym czasie przeczytałem, a przeczytałem dużo, bo aż dziewięć książek! Dziewięć naprawdę różnorodnych książek. Oczywiście linki do wszystkich recenzji znajdziecie przy każdej książce.




Remigiusz Mróz „Rewizja”
Wielki powrót Joanny Chyłki i (niestety) Kordiana Oryńskiego. Prawnicy po raz pierwszy stanęli po przeciwnych stronach barykady – co z tego wynikło, musicie przekonać się sami, powiem tylko, że chociaż według mnie to najsłabszy tom cyklu, to Mróz wciąż trzyma poziom. Moja recenzja na BLOGU i VLOGU.



Łukasz Orbitowski „Wigilijne psy i inne opowieści”
Moje pierwsze spotkanie z tym autorem – i jakże udane! Choć opowiadania zaliczane do horroru nie przeraziły mnie zbytnio, czytało się je świetnie – to mocne, męska, brutalna i wulgarna proza, jaką lubię. Polecam serdecznie dorosłym czytelnikom w recenzji na BLOGU i VLOGU.




Paulina Mikuła „Mówiąc inaczej” 
Recenzja tej książki przyjęła się najlepiej na moim kanale i zrobiła prawdziwą furorę. Dziękuję! A książka rzeczywiście jest świetna – Paulina z vloga „Mówiąc inaczej” podbiła Internet, a teraz podbija księgarnie. Ten poradnik językowy przyda się każdemu, kto chce poprawnie mówić i pisać po polsku, więc polecam go… wszystkim! Poczytajcie na BLOGU lub posłuchajcie na VLOGU.




Lois Duncan „Korytarzem w mrok”
Ta książka dla młodzieży została po latach odświeżona i wydana przez Wydawnictwo Czarna Owca. Ta skierowana do zdecydowanie młodszych odbiorców opowieść przypomniała mi lektury, które czytałem w okresie nastoletnim – to naprawdę, naprawdę dobra historia, dlatego jeżeli szukacie czegoś rozrywkowego z dreszczykiem na jeden wieczór – polecam! Recenzja na BLOGU i VLOGU.




Christian Jacq „Przeklęty grobowiec”
Starożytny Egipt, faraonowie i grobowce, a do tego czarnoksiężnik i zaklęty dzban. Ta opowieść daje nam możliwość przeniesienia się na jeden dzień o kilka tysięcy lat wstecz i odbycia fantastycznej przygody! Recenzja na BLOGU i VLOGU, oczywiście.




Rachel Abbott „Obce dziecko”
Och, jaki to dobry thriller! Przerażające dziecko, zemsta, i tragiczne w skutkach decyzje z przeszłości. Okazało się jednak, że to nie jest książka, o której można szybko zapomnieć – pogłębione portrety psychologiczne bohaterów odsłaniają najgorsze ludzkie instynkty i zmuszają do zastanowienia się, co sami zrobilibyśmy w podbramkowej sytuacji – chronilibyśmy siebie, czy naszych bliskich? Recenzja na BLOGU i VLOGU.




Amélie Nothomb „Zbrodnia hrabiego Neville’a”
Książka bardzo „dziwna”, zaskakująca i nietypowa, ale też intrygująca. Przepełniona ironią i groteską opowieść o pewnym arystokracie, który na przyjęciu musi dokonać morderstwa. Tylko kto byłby najlepszym celem? Wyboru pomoże mu dokonać najmłodsza córka. Recenzja na BLOGU i VLOGU.





Piotr Schmandt „Pruska zagadka”
Jeden z lepszych kryminałów, jakie czytałem. Osadzona w początkach wieku XX retro-opowieść o inteligentnym inspektorze Braunie i jego walce z mordercą z Wejherowa. Wspaniały klimat, cudowne opisy dawnego Wejherowa i intrygująca zagadka kryminalna. Dla miłośników kryminałów Agathy Christie i Arthura Conan Doyle’a – lektura obowiązkowa. Recenzja na BLOGU i VLOGU.





William Shakespeare „Kupiec wenecki”
Ponieważ niedługo w ramach „Projektu SZEKSPIR” będę recenzować powieść „Shylock się nazywam” Howarda Jacobsona, postanowiłem przypomnieć sobie oryginał. Jak to zwykle z Shakespearem bywa, dramat mi się podobał, co tu dużo mówić – klasyczna komedia Shakespeare’a, genialny język, słowne żarty i świetne tłumaczenie Stanisława Barańczaka. Świetnie się bawiłem. :)



Poza tym wszystkim, w ramach Fantastycznych Poniedziałków opowiedziałem Wam o cyklu „Wiedźmy z Savannach” J.D. Horna (na BLOGU i na VLOGU), ukazał się również kolejny odcinek Bazgrołków (TUTAJ) i odpakowałem jedną paczuszkę z Wydawnictwa Znak (TU).


Book haul


W kwietniu book haul, przyznaję, jest wielki – sam się tego nie spodziewałem. Kwiecień był miesiącem różnych okazji związanych z Dniem Książki, dlatego co nieco kupiłem, otrzymałem tez sporo książek recenzenckich. Perełkami tego miesiąca bez wątpienia są „Fatum i furia” Lauren Groff, „Klaśnięcie jednej dłoni” Rocharda Flanagana czy „czasomierze” Davida Mitchella, na które czaiłem się od dawna. Z radością sięgnę też po „Historię pszczół” Mai Lunde i „Klasztor” Zachara Prilepina, a z przeczytanych już przeze mnie książek hitem okazał się oczywiście poradnik Pauliny, czyli „Mówiąc inaczej”. Pełen stosik kwietniowy możecie zobaczyć w filmie – gorąco zapraszam. :) No i pochwalcie się swoimi najciekawszymi zdobyczami!


TBR, czyli plany na maj


Maj to przede wszystkim Warszawskie Targi Książki, których nie mogę się już doczekać! Wierzcie mi, ledwo mogę usiedzieć na miejscu, tak bardzo chciałbym już jechać do Warszawy! Ale najpierw czeka mnie cudowne zaczytanie – zacząłem miesiąc od „Podrózy do Transylwanii”, potem przyjdzie czas na powieść Howarda Jacobsona, a w Fantastyczny Poniedziałek ukaże się w końcu recenzja „Marsjanina”. A potem… a potem będą wspaniałe nowości, promocja pewnego cyklu szpiegowskiego i (prawdopodobnie duży) targowy book haul. Będzie się działo! Warto zostać ze mną! :)
Zapraszam oczywiście do filmu na kanale, którym to wszystko i jeszcze więcej – wystarczy, że klikniecie TUTAJ. :)


 Do usłyszenia wkrótce! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz