Oto subiektywny blog i videoblog literacki! Kto czyta, żyje podwójnie, więc dlaczego nie korzystać z tej szansy? Zapraszam na wspólną podróż do świata literatury! :)

czwartek, 3 marca 2016

Czytelnicze podsumowanie lutego 2016

No dobrze, ja wiem, luty jest krótszy od pozostałych miesięcy… w tym roku był nawet dłuższy niż zazwyczaj… ale ja miałem wrażenie, że minęły ze dwa tygodnie od poprzedniego podsumowania! :D Ale przede wszystkim co się wydarzyło w tym, jakże krótkim, lutym? Ano dużo, przede wszystkim

1000 SUBSKRYPCJI NA VLOGU!!!

Nie mam słów. Zakładając kanał NIGDY bym nie pomyślał, że któregoś dnia (i to po pięciu miesiącach!) będzie Was tu 1000… Dziękuję wszystkim razem i każdemu z osobna. Bez Was nie byłoby tego wszystkiego. :)
A co więcej? A więcej to było czytane! Pod sam koniec miesiąca nawiązałem aż dwie nowe współprace recenzenckie (!) i to z wydawnictwami, które same się do mnie odezwały (!!!), więc jest mi szalenie miło, ale pochwalę się dopiero gdy dostanę książki – żeby nie zapeszać! :D A teraz… co przeczytałem w tym lutym?


Evžen Boček, „Arystokratka w ukropie”
Zaczęło się przezabawnie i w najlepszym, czeskim stylu z Wydawnictwem Stara Szkoła. Do łez rozbawiła mnie Maria Kostka z kostki jej szalona familia z szalonymi pomysłami. Zachęcam do zajrzenia do mojej recenzji na BLOGU i VLOGU, no i do sięgnięcia po oba tomy „Arystokratki”. Poprawa humoru gwarantowana! :)


Piotr Patykiewicz, „Dopóki nie zgasną gwiazdy”
Ta książka była ogromnym, pozytywnym zaskoczeniem – spodziewałem się zupełnie czegoś innego niż dostałem. Ale to, co dostałem, było super! Ta książka zostanie ze mną na długo jako świetne polskie fantasy. Obejrzyjcie moją recenzję na VLOGU lub zajrzyjcie na BLOGA, by dowiedzieć się, co mnie tak zauroczyło.



Joanna Opiat-Bojarska „Gra pozorów”
Ta książka zapoczątkowała mały, trzyczęściowy mini-cykl kryminalny na blogu w lutym. Kryminały Joanny Opiat-Bojarskiej słyną z tego, że ich fabuła mogłaby wydarzyć się naprawdę – tak samo jest z tym. Historia przedstawiona w „Grze pozorów” jest dopracowana i intrygująca, chociaż Głowna bohaterka mnie nie zachwyciła. Zresztą zobaczcie sami na BLOGU i VLOGU.



Olen Steinhauer „Wszystkie drogi prowadzą do Kairu”
Bardzo dobry thriller polityczny napisany w interesujący, dość nowatorski sposób. Bez amerykańskiej akcji typu „pościgi-i-wybuchy”, za to z ciekawym tłem społecznym. Więcej na BLOGU i VLOGU.





Steve Cavanagh „Obrona”
No i w końcu thriller prawniczy – dobry, naprawdę dobry debiut Steve’a Cavanagha, któremu niestety tłumacz zrobił wielką krzywdę… Moja słodko-gorzka recenzja do podejrzenia na BLOGU i VLOGU.




Elżbieta Cherezińska „Turniej cieni”
Po trzech miesiącach zakończyła się moja wspaniała przygoda z „Turniejem cieni”… To prawdziwa epopeja, mistrzowsko opowiedziana opowieść, którą powinien znać każdy Polak. Książka tak mnie zauroczyła, że pierwszy raz wyznawałem Autorce miłość na blogu… Zobaczcie sami na BLOGU i VLOGU.


Jacek Łukawski „Krew i stal”
W końcu, w ostatni Fantastyczny Poniedziałek lutego opowiedziałem Wam o debiucie, na który czekałem długo – rewelacyjna historia fantasy osadzona w słowiańskim świecie, która będzie bliska wszystkim miłośnikom baśni, legend i opowieści arturiańskich. Polecam gorąco na BLOGU i VLOGU.



Wynika z tego, że przeczytałem siedem książek i 2426 stron – nieźle, jak na taki krótki miesiąc… No dobrze, wiem, tylko o dwa dni krótszy niż zwykły, ale ciiii… :D

Dodatkowo, jeśli chodzi o Fantastyczne Poniedziałki, pojawiły się recenzje baśniowego „Snu nocy letniej” (BLOGVLOG) i „Kronik wojen duszków” (BLOG i VLOG). Z okazji walentynek przygotowałem dla Was dwa filmy na kanale: „TOP 5(+1) Najbardziejporuszających historii miłosnych” oraz „Courtship BOOK TAG” – zachęcam do obejrzenia, jeśli jeszcze tego nie zrobiliście. :) Poza tym zrecenzowałem jeszcze „Playlist for the Dead” Michelle Falkoff, o czym zapomniałem zupełnie w filmiku :P Do poczytania TUTAJ, a do obejrzenia TU.

No i pojawił się BOOKSHELF TOUR! W trzech częściach do obejrzenia TU, TUTAJ oraz TUTAJ

Book Haul

W tym miesiącu w księgarniach kupiłem jedynie dwie książki, i to obie na przecenie. Pojawiło się za to kilka książek do kolekcji, które zbieram, zaprenumerowałem również kolekcję „Świat Dysku”, która zasiliła moja biblioteczkę w liczbie, na razie, czternastu tomów. Przybyło do mnie jednak kilka książek z innych źródeł, a wśród nich takie perełki jak „Inna dusza” Łukasza Orbitowskiego czy „Dziewczyna z rewolwerem” Amy Stewart. Wszystkie moje zdobycze możecie zobaczyć w filmiku podsumowującym luty. :)

TBR, czyli zapowiedzi na marzec

Marzec pod względem lektur szykuje się nie tylko bardzo obfity, ale tez ekstremalnie zróżnicowany – będzie dobra, polska literatura, będzie przejmujący thriller, będzie kryminał retro, a nawet trochę historii i dziennik pewnego pastora… I jeszcze wiele innych! A w dodatku  12 i 13 marca wybieram się do Warszawy, gdzie nie tylko pójdę do teatru Rampa na wspaniały musical, ale też spotkam się z pewną wyjątkową osobą, która wystąpi ze mną w filmiku na 1000 subskrypcji! :) W tym samym czasie pojawi się także mój autorski TAG książkowy związany z musicalami, myślę, że warto na to czekać!  

Jeżeli macie ochotę zobaczyć film, w którym podsumowałem luty, kliknijcie TUTAJ – warto obejrzeć, bo kręciłem nowym aparatem, w nowej, rewelacyjnej jakości Full HD – jest znacznie przyjemniej i ładniej niż wcześniej. :)



Dzięki za kolejny wspólny miesiąc i do usłyszenia niebawem. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz